Uppenbarligen har de här skojfriska gossarna, som enligt bildtexten i KPS-aren, nr 2 1948, som säger "Byggarna fältmäter - och visar vägen" KPS-elever som behagat vända på några av skyltarna..... (Foto: Privat, ev taget av Mats Holmstrand)

tisdag 26 mars 2013

Jakobsbergsskolan - en hotad och bevarandevärd byggnad

...från 1905. Här ett par interiörbilder som jag tog när jag var där på årsmöte med Föreningen för Byggnadskultur den 12 mars.

Jakobsbergsskolan på kvällstid.
Tilläggas kan att Jakobsbergsskolan under de senaste åren inte har haft fler felanmälningar än den betydligt nyare Ölmeskolan. Jag kan komplettera med siffror senare.


Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Kristinehamn, Värmlands län, Sweden
Boende i Värmlands Säby söder om Kristinehamn. Mamma, mormor, farmor och hönsmamma. Kontakt: elisabeth.holmstrand.gustafsson@gmail.com