Uppenbarligen har de här skojfriska gossarna, som enligt bildtexten i KPS-aren, nr 2 1948, som säger "Byggarna fältmäter - och visar vägen" KPS-elever som behagat vända på några av skyltarna..... (Foto: Privat, ev taget av Mats Holmstrand)

onsdag 10 december 2014

Adam och Eva

Om jag läste rätt idag, när jag skummade förstasidan i NKP, så har de gamla karaktärsträden vid Varnan, Adam och Eva, beskurits så att de i praktiken inte längre kommer att finnas kvar som träd.

Av den anledningen lägger jag in nedanstående bild från 1920-talet av min mamma och en skolkamrat till henne. Har jag inte helt fel, så sitter de vid ett av de träden - om min minnesbild av hur det ser ut där stämmer. Stämmer det inte, får jag ändra uppgiften!

Min mamma Karin Dahlman till höger. Kortet kan t ex vara från 1922, när min mamma var tolv år. Vem flickan t v är, vet jag inte, men säkerligen gick de båda på Flickskolan när bilden togs.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Kristinehamn, Värmlands län, Sweden
Boende i Värmlands Säby söder om Kristinehamn. Mamma, mormor, farmor och hönsmamma. Kontakt: elisabeth.holmstrand.gustafsson@gmail.com